Creepy Tisdag 4

publicerat i Oförklariga ting;
Denna historia är inskickad utav onboards.nu, hoppas ni tycker om den lika mycket som jag!
 
"Fram till hösten 2014 så bodde min familj i en lägenhet med 2 våningar. Vi alla hade sovrum på övervåningen. Så när jag var ensam hemma så kunde jag sitta och spela sims i mitt sovrum om jag inte hade något annat att göra. 
 
Men ja, ibland när jag satt däruppe och spelade sims så kunde jag höra hur källardörren på nedervåningen öppnades, sen stängdes igen. (Källardörren hade ett speciellt ljud när man öpnnade och stängde den, det är därför jag visste att det var just källardörren). Efter att dörren hade stängts igen så hörde jag fotsteg i trappen, så jag pausade spelet och ropade hallå. Men ingen svarade och ingen kom upp för trappen fast jag hörde fotstegen klart och tydligt. Sen fortsatte stegen in i rummet bredvid rummet jag satt i och gick runt därinne. Dom första gångerna vart jag rädd, så rädd att jag gick ut tills någon annan kom hem. Men eftersom det hände hyfsat ofta ändå så vågade jag tillslut gå och kolla i rummet bredvid men det var ingen där. 
 
Grannarna kunde inte komma upp i våran lägenhet via källaren eftersom det finns en till dörr nedanför källartrappan som var låst och haspad från insidan. Och lägenheten var inte direkt lyhörd, inte så att jag hörde grannarna gå i sina lägenheter. 
 
Har två systrar som också har hört detta, det var tack vare att en av dom berättade vad hon hade hört som jag också vågade säga haha!"
 
Någon mer som inte vågat berätta om sina läskiga uppelevelser innan någon annan börjar? Själv har det hänt många saker som jag inte tagit upp förrän någon annan nämnt det haha!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Fy vad läskigt och jag älskar såna här berättelser! <3 Kramis

Svar: Visst är det spännande! :D Kraam
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Carolina Thoor:

Obehagligt...

Sv; haha ja, det hade inte varit helt dumt haha :D
Ja, det var super gott med våfflor till middag igår. Det var inte dumt :D

Svar: Ja nå otroligt!
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Fy vad läskigt,kraam

Svar: Veerkligen! Kram
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Sara Ekman:

Oj vad läskigt!!

Svar: Verkligen! :)
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Heléna:

Obehagligt med händelser som inte går att förklara på logisk väg - tack och lov så verkar det ju vara snälla "spöken" som roar sig med att promenera i trappen :D Kramar <3

Svar: Ja men så är det ju :D Kram
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Tur att dom flesta spöken är snälla!

Svar: Verkligen!
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Cissi:

Å vad spännande! Är med skräckblandad förtjusning man läser sånt här. Gav min man i julklapp att vi ska övernatta tillsammans i frammegården i början på sommaren men inte utan att jag får lite kalla fötter..

Svar: Håller med! Oj vad spännande! Maila mig gärna efteråt om du får med dig någon spännande historia :D
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :