Orolig men med gott resultat

publicerat i Vardag;
När vi var på bvc sist (vet inte om jag skrev om det?) Så träffade iallafall vi en läkare som tyvärr inte behärskade språket tillräckligt väl för att jag och min sambo skulle förstå vad hon sa.. Jag blev otroligt irriterad. Hon kollade då Belize höfter och börjar mumla något om att hon var mjuk, vi frågade vad hon menade men fick väl egentligen inget svar på det mer än ett papper i handen att vi ska träffa en barnläkare för kontroll av höfterna.
 
Så igår så var vi på denna kontroll, jag var ju givetvis extremt orolig eftersom jag inte hade förstått vad hon sa. Så när vi kommer in så kollar läkaren vad den förra doktorn hade skrivit att han skulle kolla upp, men han förstod journalen ungefär lika bra som jag hade förstått henne.. Så det blev en grundlig höftkontroll istället för att vara säkra på att inte missa något. Tackochlov var allting jättebra och han kunde väl inte förstå vad vi skulle till barnläkaren att göra. Så det var ju skönt att höra.
 
Jag har så svårt att förstå varför man anställer någon som läkare som inte klarar av språket.. Jag var skogstokig när jag gick upp till vårdcentralen för att byta läkare, och jag hade tydligen inte varit den enda som klagat heller..
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MALIN:

Vad fina ni är! Helt underbar bild! Kram

Svar: Men å tack! Kram
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av angelix:

Jättefin bild!!

Svar: Tack!
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Sandra:

Va bra att allt var bra ändå!

Svar: Jätteskönt!
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Bambi:

Men fy :/ Det där känns ju inte okej alls. Bra att du gick upp för att byta läkare. Vad är detta... borde ju vara krav på åtminstone engelska om man ska jobba inom den svenska sjukvården. :/

Svar: Nej jag tyckte inte det heller.. Håller med dig helt!
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Marie:

Oh skönt att det inget var då. pheew

Svar: Verkligen skönt!
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Linnea Aurora:

Vad skönt att det inte var några problem ändå!!

Svar: Nå otroligt!
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Linda:

Skönt att det såg bra ut <3

Svar: Verkligen! <3
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Caroline:

Så trist att bli bemött på ett sätt när man inte förstår vad han/hon säger! Tur de gick bra till slut iallafall. Fina är ni <3

Svar: Ja det var inte alls kul.. Tack hjärtat <3
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Sarah:

De e så irriterande när man inte förstår va läkaren säger :/

Svar: Ja nå fruktansvärt!
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :