MILF

publicerat i Vardag;
Nu måste jag bara få spy lite galla här. Jag var ensam med B i shoppingcentret för att inhandla nya tränigskläder till mig varpå ett gäng på ca 4 killar går någon meter framför mig. Den ena killen slår sin kompis med armbågen i sidan och säger högt och tydligt "Kolla milfen bakom oss", hela gänget vänder sig om och stirrar på mig... Inte nog med att jag känner mig oerhört "naken" så tycker jag personligen att det är en otroligt kränkande kommentar. För det andra så är en milf för mig någon som är över 30-35 och jävligt fräsh. Vad tycker ni? Är det en komplimang? Överreagerar jag som blir så otroligt förbannad?
 
Inte nog med det så var nog den dagen även första gången som jag känt mig oerhört uttittad av pensionärerna i shoppingcentret.. Många vände sig om och kollade in i vagnen, varpå jag hör hur en kvinna viskar till sin man "Tänk att de får barn så unga numera.. Undra om hon ens har ett jobb?" Snälla rara, hade jag inte blivit så ställd så hade jag nog kläckt ur mig nå oerhört dumt men jag stod bara där som en fågelholk..
 
Men men, nya träningskläder fick jag tillslut med mig hem iallafall så nu kan jag träna ännu bättre ;)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sommarblom.blogg.se:

Usch, tråkiga killar :/

Svar: Verkligen..!
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av sandra.:

Men alltså blir så sjukt irriterad när jag läser det här, Så sjukt respektlöst. Alltså jag tycker som du att en " Milf" är ju någon som är mycket äldre, man är ju inte " milf" bara för man har barn och är mamma liksom!!

Och angående pensionärerna som sa sådär så är det som du säger om du inte hade blivit så ställd så borde du frågat vad det är dem menar och varför dem tror det är okej att prata om någon på det där sättet, dem vet för det första inte hur gammal du är, eller om du har jobb osv. dömande människor tål jag inte!

Men bra att du fick träningskläder dem ser sjukt snygga ut :) kram och hoppas du har en bra helg <3




Svar: Ja jag håller med dig till100%.. Blev fruktansvärt ledsen. Ser nog yngre ut än vad jag är men man undrar ju var folks spärr att tycka och tänka högt är någon stans..
Tack snälla du!! Stor kram <3
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Marie:

Men så klantigt och kändes som de ville stila lite. Sedan ska du ju såklart ta åt dig, en milf är ju något som nån är de tycker är fint.

Men milf är man nog inte som 23Åring, du är ju en fin brutta bara hehe, jag klassas väl mer som milfpotenital som närmar mig 40 ;)

Svar: Ja de var så otroligt fjantigt sagt tycker jag.. Jag håller med dig! ;)
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av MALIN:

Men herregud.... Vilken onödig kommentar! Kram

Svar: Ja nå otroligt! kram!
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av linda:

Nja, kanske inte den bästa kommentaren att dra.. suck!

TÄVLING: Idag dyker det upp en tävling i min blogg, var gärna med och tävla :-)

Svar: Nej inte riktigt va..
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Bambi:

Jag tycker att det kan bero på huruvida det är en komplimang eller inte. De tyckte ju uppenbarligen att du ser bra ut och det är ju nice - men lite obehagligt sätt att föra fram det på. Man lär ju känna sig rätt utsatt om det händer. Även om dom menade det som en komplimang. Tycker inte att du överreagerade i den situationen. Som du skrev så förstår jag att du kände dig naken liksom.

Svar: Ja det finns ju många olika sätt att ge komplimanger och detta tog jag faktiskt inte alls som en komplimang.. Tack för din förståelse!
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Men usch vilka onödiga kommentarer. Både från killarna och pensionärerna. Så respektlöst och vad irriterad jag blir. Kramis

Svar: Ja jag tycker verkligen det.. Väldigt ledsamt! kram
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Sandra:

Tråkigt att folk får för sig att kommentera andra på det sättet!

Svar: Jag håller med!
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Tycker inte MILF är ett fint uttryck på någon. Det är väl oftast 40+ också, dessutom är det nedvärderande eftersom det handlar om en mamma man vill knulla. Med andra ord är kvinnan bara knullmaterial vidrig kvinnosyn...

Sen det där med åldern så trist, själv får jag ofta frågan om William är min lillebror ;).

Svar: Håller med dig helt och hållet... Jaså får du?? Förstår inte ibland hur folk "vågar" säga vissa saker haha. Kan själv undra saker ibland men har någon spärr om vad som är lämpligt att fråga och inte :P
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Usch hatar när folk lägger kommentarer, så fruktansvärt vidrigt. Förstår att du blev helt ställd! <3

Svar: Ja det kändes inte alls kul faktiskt! <3
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Boel:

Men människor. Vilka kommentarer de kan lägga alltså!!
Sjukt!

Svar: Ja så otroligt onödigt tycker jag!
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Isabella Huynh:

snygga träningskläder!

Svar: Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av Heléna:

Så respektlöst beteende :( Tror det är vanligast att använda MILF till något äldre mammor, men killarna hade väl inget hum om något mer än att de uppskattade ditt utseende. Finns ju dock betydligt trevligare sätt att få en komplimang på! Pensionärerna har heller ingen rätt att ha åsikter om din ålder och kapacitet att vara mamma :( Så många knäppskallar omkring oss i samhället... Fina träningskläder blev det ju i alla fall :D Kramar <3

Svar: Ja jag tycker det jag också faktiskt.. Det finns ju en hel del som inte tänker innan de talar ;) Kanske var tänkt som en komplimang men kunde inte ta det så. Tack snälla du! Kram <3
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av Eva Linah:

snygga!!

Svar: Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

15:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

snygga!

Svar: Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :