Hjärnkontoret är igång igen

publicerat i Vardag;
Nu har jag varit igång och funderat igen.. Denna gång handlar det inte om fotboll, denna gång handlar det om min tv! Totalt ointressant möjligtvis men, nu kommer det, hur vet min tv var jag är? Jaha, hur tänker hon nu då undrar ni. Jo, jag kollar alltid på nyheterna varje morgon, och idag slog det mig, lokala nyheter, hur vet dom att min tv befinner sig i västmanland? Har dom någon gps i den eller??
 
Slår ni på ettan så kommer ju era lokala nyheter, och dom är inte samma som mina. Om jag flyttar min tv till säg.. Norrland, vet dom det då? Helt plötsligt blev jag rädd för min tv, hahah! Sitter säkert någon dold kamera i den också eller nåt ;)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline:

Hahaha rolig du är som tänker på sånt här!! Jag vet faktiskt inte hur de ligger till men de måste ju vara något med tv-programmet som endast skickas ut till västmanlands tv-apparater, så någon slags gps måste ju finnas. haha!

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Kul att du delar med dig av dina tankar och det där är du nog inte ensam om att fundera på :-D Kram

3:e kommentar, skriven , av sandra.:

hahaha så sjukt, det kan man ju undra men jag tror det har o göra med att dem vet det när man betalar för kabel tv eller vad det är så har dem ju adressen? eller har ingen aning haha :)

4:e kommentar, skriven , av Lovisa (wildisland):

Haha! Du har väl kabeltv som är inkopplad till din bostad?

5:e kommentar, skriven , av Marie:

haha det är ju via lokala sändare som styrs eller vad man ska säga, skratt,

6:e kommentar, skriven , av Cissi:

;) Den kan spionerar och kollar... ;) Tror att det har något med vilken tv-mast/kabeltv station som är närmast ;)

7:e kommentar, skriven , av Sarah:

Haha vilka funderingar du har ;)
De måste väl va uppkopplingen lr nåt :P
Har aldrig funderat på de :)

8:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Haha det där är spännande :p

9:e kommentar, skriven , av mallan:

Hahaha! ibland får man sig en riktig funderare allt.

10:e kommentar, skriven , av Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Hahaha söt du är som tänker på sånt :P Men det är väl genom boxern eller kabeltvn? Den är ju kopplad till din bostad och alltså din stad. :)

11:e kommentar, skriven , av Matilda Johansson:

Haha, i telefonen är det ju platstjänster men tror att i tv så har det med typ antennen eller något med signalerna att göra. För man kunde ju se lokala nyheter för många år sen innan digitalboxar och smart telefoner. Men dock har ju vissa inte antenn utan bara digitalbox men tor det har med sig alerna på något sätt. Kanske kan man ställa in det med någon stans om man ex. vill se nyheter från en annan stad 😊

12:e kommentar, skriven , av Julia:

Kul att läsa

13:e kommentar, skriven , av Linnea Aurora:

MEN VIKTIG tanke ju??? Undrar med?????

14:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Hahah det där är så sant, hur vet de var TV:n är??

15:e kommentar, skriven , av Bambi:

hahaha du är ju för söt :P Det finns ju tv-master i olika delar av landet. Olika regioner visar därför lokala nyheter som liksom är förinställt för dig som bor där du gör. MEN du kan ju välja att t.ex. se de lokala nyheterna i Göteborg i stället. Så det behöver ju inte vara Västmanland.

Försökte förklara så enkelt som möjligt :P Det handlar kort och gott om sändning och mottagande och inte om TVn i sig. :P

16:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Hahaha skön analys men väldigt intressant, den var bra. Kramis

17:e kommentar, skriven , av MALIN:

Haha vad roligt! Kul om det är så! Kram

18:e kommentar, skriven , av Josse:

Kul att läsa :)

19:e kommentar, skriven , av Boel:

Men när du söker efter kanalerna på tv:n så tror jag den söker sig till den närmaste tv-masten och det är därför de lokala nyheterna kommer dit de kommer liksom haha ;)

20:e kommentar, skriven , av Carina Marianne Holst:

Haha kul att tänka på det sättet..Ha en fin dag! Kram!

21:e kommentar, skriven , av Tilda:

Haha vilken rolig tanke! :)

Kommentera inlägget här :