Barn och mamma tänker olika

publicerat i Vardag;
Belize har sovit hela nätter under en längre period nu vilket har resulterat i en rätt utvilad mamma. Men inatt kom vi inte riktigt överrens..
 
20.15, barn somnar och sover gott
01.32  Barn har tydligen tappat nappen (vilket hon aldrig brytt sig om innan)
02.00  Mamman somnar om
02.30 Barn tappar napp och är jävligt arg..Mamman löser problemet
03.00 Mamman somnar om
04.30 Barn vaknar och kommer på att hon är jättehungrig, mamma matar och försöker somna om, men barn vill leka en stund först
06.00 Barn fortfarande vaken, mamman ger upp, kokar kaffe
06.05 Barn har somnat om, mamma är vaken och pigg...
 
I skrivande stund sover barn ännu efter lite gröt, mamman är trött... Men idag fyller min älskade syster 21 år så här finns ingen tid för vila. Blir att åka på kalas i eftermiddag och diskberget ropar efter mig för tillfället. *suck*
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av juliette:

alltså!! va sööööt haha :)

2:a kommentar, skriven , av Sarah:

Hoppas du får sova bättre inatt :)
Kul me födelsedagsfirande :) Grattis till henne :)

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Om jag ska vara ärlig så saknar jag inte just dessa tider :-D Kram

4:e kommentar, skriven , av Sandra:

Haha så härlig bild!!

5:e kommentar, skriven , av Cissi:

Så jobbigt med såna nätter, hoppas dagen blir bra ändå

6:e kommentar, skriven , av Julia:

Åh låter som en jobbig natt!!

7:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Hahaha din lista var ganska rolig, du gjorde den lite skojig, men herregud vad lite sömn mammor får den första tiden. Stark är du. Och hon är så söt. Kul med kalas också. Kramis

8:e kommentar, skriven , av sandra.:

Hoppas du får det roligt på kalaset, och kan tänka mig att du är trött, Hoppas den här natten blir bättre <3

9:e kommentar, skriven , av Marie:

Hehe ja, detta med sömn är man övermäktig =D

10:e kommentar, skriven , av Lucy:

att läsa ditt inlägg får mig att inse att inom ett halvår så kommer jag få känna den tröttheten du känner ^^ men jag hoppas du får lite vila !

11:e kommentar, skriven , av Amanda:

Jobbigt med såna nätter! :/

12:e kommentar, skriven , av Tilda:

Låter jobbigt, hoppas du fick en jättebra dag trots lite sömn! :)

13:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Hehe ja bebisar lever sitt eget liv :). Hoppas du får sova bättre i natt :)

14:e kommentar, skriven , av Boel:

Inte lätt med de små liven :)

15:e kommentar, skriven , av Bambi:

lilla sötnosen då ^^

Vi får hoppas det var för en natt bara då :P Grattis till din syster :)

16:e kommentar, skriven , av Petra Olsson:

Haha uf sådär hade jag det i fem års tid 🤗Kände mig som en zombi 😂Kramar det blir bättre så småningom

17:e kommentar, skriven , av ♀ Sara Ben's ♀:

haha lilla bebis <3 skönt ändå att du fått vila ut även om denna natt inte var helt optimal. Hoppas denna natt som kommer blir bättre!<3

Grattis till din syster!<3

18:e kommentar, skriven , av Linnea Aurora:

Åh, jobbigt:/ Kan bara säga att jag hoppas att det blir bättre så du får sova bättre ://

19:e kommentar, skriven , av Caroline:

Haha men åh vad jobbigt! Tur hon är söt ;) lilla charmtrollet!

20:e kommentar, skriven , av linah:

haha vilken sötnos!! <3

21:e kommentar, skriven , av Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Hahahahha åh va jag känner igen det där!

22:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Listan är otroligt roligt skriven men förstår att det i stunden måste varit otroligt jobbigt!

23:e kommentar, skriven , av N:

Så sööt!! :)

24:e kommentar, skriven , av Sandra Dahlström:

Haha åh, kul lista men förstår att det var en tuff natt. Hoppas ni båda sover bättre inatt! :)

Kommentera inlägget här :