Creepy Tisdag 3

publicerat i Vardag;
Då var det dags igen för en creepy historia! Denna är inskickad av http://helna.blogg.se/ 
Vill först och främst tacka så hemskt mycket för din otäcka historia, tycker det är underbart och läskigt att läsa! Hoppas ni är redo för här kommer det:
 
"När jag gick i mellanstadiet så gick jag på pianoundervisning en gång i veckan och eftersom vi inte hade något eget piano hemma så brukade jag åka ut till mormor och morfar och låna deras. De tyckte att det var roligt att få besök och lyssnade ofta på mig när jag övade på min pianoläxa. Vid ett tillfälle var jag husvakt när mormor och morfar var på semester. Det passade ju bra eftersom jag ändå skulle dit och låna pianot. Jag låste upp huset och tog in posten och gick sedan in till vardagsrummet och satte mig på pianopallen och började att spela. Plötsligt hör jag något från ovanvåningen i villan så jag slutar att spela. Det är precis tyst. Jag fortsätter att spela och då hör jag åter ljudet från ovanvåningen och konstaterar att det är någon som sjunger. Jag slutar att spela och det blir tyst igen. Jag känner mig precis kall inombords för jag vet att jag är helt själv i huset. Jag överväger att gå upp för trappan och titta, men vågar inte riktigt. Eftersom jag var tvungen att öva på min läxa så fortsatte jag att spela och direkt hörde jag någon sjunga igen på övervåningen och nu hördes det även steg som rörde sig över golvet. Jag tog mod till mig och gick sakta upp till övervåningen och tittade in i gästrummet, tv-rummet, duschrummet och mormors syrum, men det fanns ingen där. Jag var livrädd och hade en puls som gjorde att det kändes som om hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig. Jag gick snabbt ner till bottenvåningen igen utan att vända mig om, men det kändes som om någon tittade på mig. Jag klädde på mig ytterkläderna och låste ytterdörren bakom mig. Hjärtat dunkade hårt i bröstet på mig hela vägen till busshållplatsen. När mormor och morfar kom tillbaka från sin semester så berättade jag vad som hade hänt i huset när jag var husvakt. Jag fick veta att mina morföräldrar hade köpt huset av en änkling och hans fru brukade sitta och sjunga på övervåningen..."
 
Jag sitter med gåshud över hela kroppen..  Har ni varit med om liknande, eller någon som kanske har en logisk förklaring?
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av carolines:

Men fyyy vad obehagligt!! Ryser i hela kroppen :O

Svar: Riktigt obehagligt!
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Wow. Synd att dom inte sa det innan...

Svar: Veerkligen..
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Heléna:

Roligt att du ville publicera berättelsen här hos dig :D Kramar <3

Svar: Tack så hemskt mycket för din historia! Kramar <3
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Marie:

Men ohh läskigt

Svar: Verkligen!
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Emms:


🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅
Lucka 7 är nu öppen! In och kika vad som döljer sig i den ❤️

6:e kommentar, skriven , av Sarah - chic W:

Usch, vad läskigt! :o Jag hade sprungit från huset i ren panik redan första gången hon hörde att det var någon som sjöng. Sånt där är ju så läskigt!

Svar: Hahaha ja otroligt otäckt!
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Emma Grann Fotografi:

Waaah vad obehagligt!

Svar: Verkligen!
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Emma Broberg :

Oh, läskigt :O

Svar: Verkligen!
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Men fyy vad läskigt, jag hade dött!

Svar: Haha verkligen!
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Sara Ekman:

Åååh vad läskigt, ryser!!! :D älskar att höra sånt här!

Svar: Ja visst är det spännande!
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Ida ❉:

Läskigt! Var med om ngt liknande för två år sen. Bodde på skolans internat så hade gått in till skolan på kvällen (helt okej, vi hade nycklar och tillåtelse att gå in i skolan på kvällarna). Jag skulle koppla upp mig på skolans wifi för att kolla facebook osv. Så när jag kom in genom en av dörrarna så kollade jag in i cafeterian ifall det stat ngn där, brukade ofta sitta ngn där men var tomt denna kväll. Så satt mig i en av fåtöljerna utanför cafeterian och gjorde dte jag skulle. Helt plötsligt så började ngn spela på pianot inne i cafeterian, hade sett om ngn hade gått in där eftersom jag satt utanför den enda dörren in dit. Så kollade in och sa "hallå?" men ingen var där men pianot fortsatte spela. Så fortsatte kolla fb osv. Efter en liten stund så började någon även sjunga. Så kollade in igen och sa "hallå`?" men både sjungadet och spelandet fortsatte. Så då vart jag lite rädd när ingen var där så jag skyndade mig därifrån haha. Och skulle ha sett om ngn satt vid pianot eftersom det var vänt så att man skulle se ryggen på den som spelade.

Svar: Men gud vad spännande och otäckt haha! Skicka gärna historier till mig på [email protected] om jag får dela med mig någon av dina :D
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

så spännande med sånt!

Svar: Verkligen!
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av Carolina Thoor:

Fascinerande och den damen måste ha tyckt att det var riktigt roligt att personen som var med om det här - kom dit och spelade så att hon återigen fick sjunga. Det måste ha gjort hennes dag! :D
Men ändå, hade det varit jag hade jag nog känt att jag hade fått gåshud och gått utanför huset snabbt. Jag tror på saker och ting, men för det vill man inte vara med om allt haha ^^,

Sv; ja, vår träff var riktigt obehaglig. Första mötet då en gammal man vinkar till mig och jag självklart tror att det är mannen som jag pratat med. Men tur nog vinkade personen åt någon bakom mig och bakom mannen kom min pojkvän fram, haha. Jag trodde jag skulle svimma på plats :'D

Svar: Jaa antagligen var hon supernöjd över spelandet :D Hahaha ja jag förstår tanken där ;)
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av Linnea Aurora:

Men ÅHH, obehagligt!! Älskar dessa inlägg!

Svar: Det är otroligt spännande!
Släpp taget. följ flödet

15:e kommentar, skriven , av Sandra:

Fy fasen va läskigt! Är ensam hemma just nu så att jag var tvungen att ringa min kille hahaha

Svar: hahahah!
Släpp taget. följ flödet

16:e kommentar, skriven , av freja:

älskar sånt här ! Lyssnar alltid på creepypodden :D

Svar: Vad kul! Jag är också ett stort fan av den podden :D
Släpp taget. följ flödet

17:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Men va otäckt. Jag har varit med om många sådana saker så du inbillar dig dig inte. Kramis

Svar: Verkligen! Du får hemskt gärna maila mig någon historia till [email protected] :D
Släpp taget. följ flödet

18:e kommentar, skriven , av N:

Läääskigt!!

Svar: Veerkligen!
Släpp taget. följ flödet

19:e kommentar, skriven , av Ida:

sv: Har skickat ett mejl till dig :d

Svar: Tack!! :D
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :