Ibland blir jag bara galen...

publicerat i Vardag;
Ni som har barn vet så hoppa över några rader, för er som inte har barn, så får man D-vitamindroppar till bebisen som h*n ska ta varje dag. Mmm mycket riktigt, vi började med dom och i samband med det fick vi världens grinigaste unge. Har skrikit konstant mellan 7 och 14 tills hon sedan däckat av utmattning..

Jag ringde bvc för att fråga varför hon var så ledsen och om det fanns ett annat alternativ istället för dessa oljebaserade D-droppar. Bvc svara "Hon är mjölkproteinallergis, det beror inte på dropparna". Ungefär där blev jag förbannad.. Nej hon är inte allergisk och varför började det när hon började få dessa droppar då?
 
Idag har jag inte givit henne några droppar alls och jag har haft detta ansikte hela dagen, hon sover som hon gjorde innan och är en allmänt nöjd bebis! Så far åt.... bvc! Varför är svaret alltid att dom ska vara allergiska mot något? Googlade även dessa droppar och hela förstasidan av google består av arga föräldrar till barn med magknip..
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Nej usch så tråkigt att höra :(

Svar: Inte kul alls... :/
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Jag förstår att du blev arg på bvc och det var bra att du testade att inte ge dropparna! Kram

Svar: Jaa blir så less på att de ska ta de värsta alternativet först.. Kram!
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Mirre:

Finns ju några andra droppar att ge, testa dem. Men ja BVC är ju som de är, mig skrämde de upp idag, Isabelle testar min gräns väldigt mycket och hon har lätt för sin kräkreflex, och de vill utreda att det inte är reflux och sådant och att det kan vara si och så, men samtidigt sa det att det förmodligen är en testande tös som vill testa mammas gräns, men att det kan vara bra att en dr kollar på henne, OMG, då blir man ju orolig

Svar: Ja jag ska testa de vattenbaserade tänkte jag! Men alltså.. varför säger dom så för? Förstår att man vill vara på säkra sidan men tycker ibland att de tar det "värsta" alternativen lite väl fort..! Klart man blir jätteorolig!!
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av mermaidsandcupcakes.blogg.se:

Nä men fy, det låter ju jättejobbigt och konstigt :/

Svar: Jaa att dom ska hålla på och krångla..
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Tuva Björnwall:

åh jobbigt :/

Svar: Mycket! :(
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av carolines:

Men lilla sötnosan då! Tur hon mår bättre nu :)

Svar: Jaaa tack och lov för det! <3
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Amanda Jönsson:

Men ush va hemskt! Man tycker ju att det är de som borde kunna saker!

Svar: Eller hur!
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av linah:

åh, en massa kramar till er! <3

Svar: tack! Kram <3
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av ISABELLA:

Vilken söt bild :)

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Susanna:

Hej fina du<3 jag hade samma problem med Anthon med dropparna då han skrek när han fick dom, min första var det inge problem med. Men då visste inte vi att de hade med dropparna att göra förens senare. Då jag hade glömt att ge han dropparna i två dagar och då märke vi att han slutade att skrika, sen när jag gav han igen så började det igen. Du får kontakta någon annan om det inte lyssnar, för de ska ju inte behöva ha ont =/ hoppas att det ordnar sig kram

Svar: Hej <3Ja vi upptäckte det också av rena slumpen, tycker det är så sjukt att dom ger ut dom när det är så många barn som reagerar. Vi är ju verkligen inte ensamma! Nu har vi fått hjälp av läkare och ska prova oljefria d-droppar. Håller tummarna att det ska fungera bättre. Men vet många föräldrar som använder det istället så har hoppet kvar! Kram! <3
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Men gud vad jobbig att de bara skyller på allergi när det uppenbarligen inte är så. Härligt att du haft en glad liten tjej under dagen idag!

Svar: Jaa eller hur!!Så stor skillnad på henne nu :)
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Tilda:

Neej vad tråkigt och jobbigt! Otroligt söt hon är :)

Svar: Verkligen!Tack snälla du! :)
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Holistic har D-droppar som ska vara bra även för bebisar med onda magar :) kolla in de!

Svar: Tack för tipset!! :) Det ska jag absolut göra!
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av MADDISENJ.SE:

Jag har hört flera barn som reagerar på just d-dropparna som är oljebaserade. Har för mig att jag läste någonstans att de finns icke oljebaserade men är inte helt säker..

Svar: Finns på vatten som vi tänkte prova! Jag hoppas det ska hjälpa :)
Släpp taget. följ flödet

15:e kommentar, skriven , av sandra.:

Men förstår att du blir irriterad, jobbigt dem ska ju liksom kunna det där :( hoppas att ni hittar rätt, och att allt går bra

Svar: Eller hur! Nu håller det äntligen på att vända iallafall!
Släpp taget. följ flödet

16:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

vad dumt att dem svara så...så himla söt!

Svar: Jaa så onödigt.. Tack!
Släpp taget. följ flödet

17:e kommentar, skriven , av Ida ❄:

Man tkr ju att bvc borde ha nån slags koll på att det kunde bero på dropparna, iaf när eran dotter började skrika i samband med att ni började med dropparna.

Svar: Ja man tycker ju verkligen det! Men sanningen kröp ju fram när läkaren var med.. "Ja.. vi har ju hört från flera föräldrar att det upplever bebisen påverkad av det"..
Släpp taget. följ flödet

18:e kommentar, skriven , av Pauline Fagerholm:

Vi har samma problem med våran dotter, hon får magknip och blir förstoppad och då börjar helvetet med skrik och gråt som gör så ont i mamma hjärtat! J*vla droppar, dom åkte längst in i skåpet förra veckan och där får dom stå!😠 hoppas allt är bra med er annars♡

Svar: Dom är hemska dom där dropparna!! Ja fy här är dom också undanplockade nu haha! Annars är det bra! <3
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :