Tack för era förslag!

publicerat i Vardag;
Har fått underbara förslag här ser jag, så nu drar jag igång haha! :D Vill bara berätta om min första morsdag, blev riktigt bortskämd med en sovmorgon, en ny parfym och tillochmed bjuden på bio. Det här med morsdag är ju en riktigt kul grej haha! ;)
 
Tänkte att jag kanske kan berätta lite om hur livet förändrades sedan jag fick barn:
 
Jag fick reda på att jag var gravid dagen efter midsommar förra året, hade länge kännt en spännande värk i brösten men tänkte inte mer på det. På själva midsommarafton var vi på fest men jag var inte ett dugg sugen på att festa, var mest trött och seg haha! Så mitt liv innan Belize kom bestod mycket av shopping, resor inom Sverige och fester haha. Jag och M var väldigt spontana och gjorde lite sånt som dök upp, inga större planeringar låg bakom. Det blev som det blev helt enkelt haha! Men nu är hon här och vi är väl fortfarande ganska spontana, vi åker iväg mycket med henne (numera, när hon var jättebebis höll vi oss mycket hemma) men nu krävs lite noggrannare planering haha! Låter så tråkigt att säga men livet har inte förändrats något drastiskt faktiskt, som sagt, allt kräver lite mer planering och eftertanke. Tröttheten sätter väl sina spår ibland och man kanske avbokar något man planerat. Ju äldre hon blivit ju mer "normalt" blir livet. Vet inte om det beror på att det är så det ska vara, att man liksom växer in i rollen och därför inte känner att det är några större förändringar eller om vi faktiskt inte ändrat allt för mycket. Hmm nu fick jag mig en tankeställare haha!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra.:

Grattis i efterskott på din första mors dag :)
och så kul, det där är faktiskt min favorit parfym, den luktar så sjukt gott!

Och så roligt att läsa om hur ditt liv förändrats efter ni fick barn =) Belzie är så söt!

Svar: Tack! :D Jaa visst är den helt underbar! :)
Tack så hemskt mycket! :)
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Vad mysigt att fira din första morsdag :)

Svar: Ja det var något speciellt! :)
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

intressant att läsa!

Svar: Vad kul! :)
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av snyggafilippa.blogg.se:

Åh min favvo parfym!

Svar: Helt underbar :D
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av MALIN:

Den parfymen är en av mina favoriter! Såååå god! Kram

Svar: Jaså :D Ja den är underbar!! Kram
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Sandra Dahlström:

Intressant inlägg! Och vad fin hon är eran lilla 😍

Svar: Kul! Tack snälla! :)
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Malin:

Känner så igen oss i er, det krävs mycket planering och annat men det är inte direkt något hinder för spontanitet, resor och roligheter :)

Svar: Vad roligt att höra! :) Nej jag tycker inte det, alla säger att livet förändras så drastiskt, men jag tror mer på att det bli vad man gör det till :)
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Tove Arvidsson:

Lukta parfymen gott?

Svar: Verkligen!! :)
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Cassandra Haraldsson:

Den parfymen luktar riktigt gott! :)

Svar: Ja den är kanon! :D
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Bambi:

Kul att läsa dina tankar om det ändå. Jag tycker att du kan spinna vidare på detta med just föräldraskap. Vad har du för förväntningar? Skriv ett vanligt scenario och berätta hur du tror att du skulle reagera. :P Hade varit rätt skojigt faktiskt

Svar: Åh vilken roligt idé, det ska jag absolut göra! :D Tack!
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Vilken intressant läsning. Klart att det krävs lite mer planering men det är ju förståligt. Det e kul med spontanitet. Åååå god parfym och en liten sötis som vanligt hihi. Kram

Svar: Vad kul! :) Jaa jag älskar parfymen, men åå tack! :) Kram
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Anita:

Åh, fint med ny parfym!! :D kram

Svar: Helt kanon! :D Kram
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av Marie:

Att få fira första året som mor på morsdag var lite häftig känska =D <3

Svar: Jaa det var verkligen en härlig känsla! :D <3
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :