Kalasdags

publicerat i Graviditet, Vardag;
Morgonen idag började även den på balkongen med en kopp kaffe och lite "Indianmusik". Vi skulle verkligen behöva köpa utemöbler haha! Just nu sitter vi i varsinn solstol som iprincip står på marken.. Inte det lättaste att ta sig upp därifrån kan jag lova, lyftkran behövs! :D
 
Idag knatar vi dessutom in i V42, var hos barnmorskan igår och fick lyssna på hjärtat igen. Verkade som tur var bara vara en engångshändelse att hjärtat rusade iväg sådär för nu låg det på stabila 150 slag i minuten. Jätteskönt att höra! Såg även idag att tigerränderna börjar träda fram.. Jäkla unge, hade hon kommit på beräknad dag så hade jag klarat mig helt utan märken. Så kan det vara, det gör mig givetvis ingenting men det är klart jag hade blivit glad om jag sluppit! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nimo:

Vad kul med kalas

Svar: Ja det var trevligt! :)
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Angelin Frejd:

Finaste magen 😍

Svar: Den vill ha ut ungen nu och bli lite plattare igen haha :D
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Skönt att hjärtljuden var bra :) Jag hade heller inga "tigerränder", var supernöjd över det! Dagen efter förlossningen skulle jag duscha för första gången och såg då att min mage hade blivit full av det... :( så bara för att man har fått ut ungen så kan ändå hormonerna spöka

Svar: Ja men verkligen! :) Det där hade jag ingen aning om faktiskt, att det kunde komma efteråt! :O
Då kanske jag inte hade varit skonad från det ändå då :) Tur man får något fantastiskt utav det så varenda rand är värd det! :)
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Mirre:

Hehe det är bara charmigt med alla små bevis man får, jag fick inga tigerränder, men har icke så smickrande valk ovanpå snittet efter som inte går att göra, de har ju typ skapat den för snittet =D

Svar: Jaa man får se det så! :)Haha, jadu det är ju tur att det är värt varenda liten skönhetsfläck i slutändan! :D
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

åh vecka 42..nu får hon väl ta å komma?!

Svar: Jaaa nu räcker det här! Först är man nyfiken i 9 månader och sen får man vänta 2 veckor till, lite halvtaskigt faktiskt! :P
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av linah:

älskar dina mysbyxor!

Svar: Åh tack! Dom är från Carlings, dock över 1 år gamla! :)
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av my:

Hoppas hon tittar ut snart :D

Svar: Ja nu får det vara bra haha :D
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Sarah:

De e så mysigt o sitta på balkongen :)

Svar: Ja nå otroligt! :D
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Kaisa:

Härligt att kunna sitta ute sådär nu när det varit så himla fint väder! :)

Svar: Ja man får passa på! :D
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av therese:

Handlar barnens strumpor på Polarn o Pyret då jag tycker deras halksockor är de bästa (99 kr för två par) Annars handlar jag INGET där! Kläderna är säkert jättebra och håller superlänge. Men så äter ungen en banan eller apelsin och de är förstörda... tycker då det är mer värt att köpa på H&M, Lindex eller KappAhl faktiskt! :)
Kram

Svar: Jaha tack för tipset! Kan vara bra att veta när det blir aktuellt med halkisar! :)Ja jag håller med dig helt och hållet! Kram
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Sandra - Mamma till M:

Kul med kalas :)

Fina magen!

Allt bra med er?
Kram

Svar: Tack!ja det rullar på här :) Kram
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Angående tigerränder kan jag "trösta" dig med att det inte är någon garanti att slippa dem även om bebisen är född. Min kompis hade inte en enda men 4 veckor efter förlossningen fick hon på mage, rumpa och lår. Dem beror ju på hormoner.

Svar: Jaha är det så? Det hade jag faktiskt ingen aning om! Visste att det berodde på hormoner men trodde faktiskt man klarat sig när ungen var ute! :)
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :