Hur gör vi när ilskan är framme?

publicerat i Vardag;
Som ni säkert förstår så är dessa urgulliga och glada bilder inte hela verkligheten. Denna lilla donna kan verkligen testa sina lungor imellanåt. Som ett exempel när vi var på ett jättestort köpcenter här i veckan och Belize får världens utbrott mitt bland allt folk! Jag blir otroligt stressad och det känns verkligen som allas blickar hamnar på en själv haha! Min sambo blev ännu mer stressad och hans första reaktion var "Nu åker vi hem!"
 
Den gången åkte vi faktiskt hem, det var heeelt omöjligt att trösta henne, ingenting var bra liksom. Ett annat exempel är när vi är ute på promenad (jag går ca 5km varje gång vädret tillåter) oftast sover hon sig genom promenaden men i förrgår kom raseriutbrottet. Eftersom jag var en bit hemifrån så blev det att fortsätta promenaden med Belize i famnen. Hon var inte jättenöjd men blev tyst iallafall haha! Så rent krasst, det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sandra.:

Så söt, och vilken tur att det löste sig när du tog upp henne i famnen :)

Svar: Tack! Jaa verkligen :)
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av snyggafilippa.blogg.se:

Men åh vilken sötis!!

Svar: Tack :D
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Caroline:

De är tur hon är söt hehe :D

Svar: Ja det må jag säga haha :D
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Marie:

Ja sådär har det vart för mig också flera ggr och inte alltid lätt att veta hur man ska göra,

Söt är hon

Svar: Nej det blir några svettpärlor i pannan ibland haha! :)Tack!!
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Cissi:

Rent krasst är det bara att gilla läget... Mina båda äldsta uppfyllde en hel del krav på high need babies och tillslut blir man immun mot folks blickar. Ett annat tips är att förekomma. Hade alltid sele i vagnen så att jag snabbt kunde bära så när vi var ute
Tycker att folk brukar ha rätt bra överseende med bebisar som ballar ur och skriker - värre blir det när ens 3 åring gör det... 😬😳

Svar: Ja men det är ju verkligen så! Åh det tipset ska jag ta till mig av, tack! :) Haha jaa det tror jag verkligen du har rätt i, men fått kommentaren "Hon kanske är hungrig" av en helt främmande människa, sånt driver mig till vansinne hahaha! :D
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Tove Arvidsson:

såååå sjukt gullig unge :D

Svar: Men tack :D
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av sandra.:

ja det var verkligen mysigt också :)
hoppas du får en bra helg <3

Svar: Tack detsamma! <3
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Mallan:

Gud, glömmer aldrig hur stressad sådant kunde göra mig under Lucas första halvår, om inte längre. Jag kan än idag bli lite stressad om vi är bland mycket folk men ährå, betydligt lugnare än innan. Man har en hel del svettpärlor i pannan medan, haha.

Svar: Ah fy alltså, tror aldrig jag svettats så mycket alltså haha! Dom säger att det blir lättare så jag hoppas det blir samma här :)
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Zyllah:

Det jobbigaste med småbarn är att de inte kan säga vad de vill. Mitt yngsta syskon har precis börjat prata och gud så mycket lättare det blir när man ska vara barnvakt och kan ta reda på vad ungen vill oftast. <3

Svar: Ah men precis!! Gud så skönt, jag både längtar och fruktar efter den dagen. Då kan dom ju även säga emot ;) <3
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :