6 Maj

publicerat i Vardag;
Idag har det alltså redan gått två månader sedan jag blev mamma. Stoppa tiden tack! Jag vet att jag önskade att tiden skulle gå lite fortare men nu ångrar jag mig haha! Solen har äntligen börjat hälsa på alltmer och vi har nu grillat 2 dagar i rad. Först med våra kära vänner och sedan den obligatoriska middagen hos pappa igår!
 
Promenaderna flödar och både jag och Belize bara njuter av vädret (hon sover mest i vagnen men det ser iallafall skönt ut) Även dop är bokat och jag har fullt upp med planeringen inför det. Ska bli skitkul :D Fått lite kommentarer om att hon borde få välja själv om hon ska gå med i kyrkan eller inte.. hm.. Känner lite att det vore nästan mer "taskigt" att inte döpa henne nu och sedan måste hon döpas när hon är 14 om hon vill konfirmera sig, eller, tänker jag fel? Är ju enklare att gå ur kyrkan sen om hon skulle vilja det :)
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Polly Svensson:

Så nice med grillning. Så söt också. Kram

Svar: Verkligen! Tack snälla! :) Kram!
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Så mysigt att grilla, och ja så var det här med jag var ut och gick hela tiden typ då i början av mammaledigheten =D

Skönt såklart, hehe

3:e kommentar, skriven , av Marie:

Döpas tycker jag absolut, sedan kan hon välja om hon vill vara med eller inte sedan, det är ju bara att gå ur. Vi är ansvariga för henne nu, man kan inte gå på vad en bebis kan tycka sedan eller hur??
kraamar

Svar: Håller med dig fullt ut! Bara att gå ur om hon vill sen, det bestämmer hon helt själv. Kram! :)
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Mina barn är döpta och de får också välja själva när de blir större om de vill vara med i kyrkan eller inte. Så absolut ska ni har ett dop om ni vill det! Kram

Svar: Ja men så känner jag med! :) Tycker ju det är så mysigt med dop! Kram
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Josefine:

Två månader går snabbt!! Och sååå söt!

Svar: Ja fy vad fort det går!! Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Susanna:

Vilken sötnos =) ja men visst är det underbart med vädret. Min första är inte döp, jag ville men inte pappan och jag ångrar idag att jag inte stod på mig. För min äldsta son ville konfirmera sig men då var han tvungen att döpa sig innan, det tyckte han var pinsamt så han konfirmera sig aldrig. Men min yngsta son är döpt och det är jag glad över.. Så mysigt med dop tycker jag..

Kramen

Svar: tack! :) ja men det är lite så jag tänker med, att dom kanske avstår att konfirmera sig just för att det kan kännas pinsamt för dom. Vi får väl se vad hon väljer i framtiden! :) Det är otroligt mysigt med dop! Kram
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

ja herregud vad tiden går

Svar: Verkligen!!
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av sandra.:

Vad fort tiden går verkligen :)
men så söööt är hon =)

Sv ; ja han kommer dit med sitt band i slutet av maj :)
jättekul verkligen =) det är deras första spelning i sverige :D

Svar: Ja verkligen! :D Åh tack :)
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Åh vilka mysiga bilder!

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Daniella:

Så söt :D Jag tycker personligen såhär, du är mamman, du bestämmer. Det är inte så att hon kan ta egna beslut nu, om hon i framtiden inte vill vara kvar i kyrkan så kan hon väl bara hoppa ur? Men sen är det också så att det inte är mitt barn så jag ska inte säga något haha :p

Svar: Tack! :)Jaa men precis, folk får tycka lite vad dom vill, det påverkar mig inte :)
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av CAMILLAESI:

Haha, jag är inte döpt men sen är min familj katoliker så det fungerar lite annorlunda. Dock tänker jag inte döpa mig. Men för din dotter gör du såklart det som känns bäst, folk kommer alltid lägga en massa kommentarer hitt och dit.

Kram<3

Svar: Ja det är ju det som är så underbart, att alla gör olika tycker jag! :) Precis,finns alltid någon som tycker något.
kram!
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Anita:

Men så söt liten mössa!! :D

Svar: Taack! :D
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av MALIN:

Vilka härliga bilder :) Sååå så mysigt! Kram

Svar: Tack! Kram
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Håller med dig. Enklare att gå ur den.. Och sen är det en sån fin tradition :) tycker vi åtminstone

Svar: Ja vi är döpta på min sida av släkten så jag tycker bara det ska bli mysigt :)
Släpp taget. följ flödet

15:e kommentar, skriven , av N:

Härliga bilder, såå söt!

Svar: Tack!
Släpp taget. följ flödet

16:e kommentar, skriven , av Bambi:

Jag tycker absolut att hon ska döpas om du vill det. Som du skriver så är det enklare att gå ur svenska kyrkan om hon sedan skulle vilja det. :)
Det är ju inte som att du kommer tvinga henne läsa bibeln 1 gång i veckan liksom.

Svar: Nej jag ska inte tvinga henne till något mer än det hahah :D
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :