Tre snabba svar

publicerat i Vardag;
Fick en kanonbra fråga igår utanför bloggen som jag tänkte svara på, och sedan såg jag att jag hade två frågor här som jag tänkte svara lite snabbt på! :) Var jätteintressant att läsa era tankar kring Unga föräldrar! Jättekul att ni hakade på :) Fick även en motfråga där om vad jag tycker Unga föräldrar är.
 
Unga föräldrar för mig är väl kanske under 25, jag anser mig själv vara en ung förälder men inte en föör ung mamma. Min mamma var 24 när hon fick mig och jag fyller 24 i September. Skulle kunna dividera med mig själv jättelänge kring den frågan men jag tycker väl att det mesta ligger i vem man är som person. Du kan vara 16 och en lika bra mamma som någon som är 40, eller tvärtom, vara 40 och bete dig som en 16åring som forfarande mognar. Kortfattat, ung för mig är under 25 men med en positiv mening! :)
 
Hur känner du kring att veta att du inte kommer kunna få en vaginal förlossning?
Till en början blev jag väldigt besviken, de första tankarna jag hade när jag fick höra det var att jag inte "dög" liksom. Svårt att sätta ord på de första tankarna faktiskt. Men efter att ha fått vänja sig vid det faktum att jag inte kan så känns det inte lika hemskt längre. Jag försöker vända det till något positivt. Jag slipper vissa "men" som det kan medföra. Och sedan sa läkaren faktiskt inte att jag inte kan få flera barn! Jag kommer bara föda dom på ett annat sätt som är minst lika normalt. Sen har jag en otroligt bra sambo som har stöttat och tröstat de gånger det känts jobbigt. Så det känns faktiskt helt okej med den tanken nu! :)
 
Hur gammal är flickan nu?
Belize blev 3 veckor i söndags, så för att vara exakt så är hon 23 dagar gammal nu! :) 
 
Jag och min fina fästman! Finns ingen bättre pappa än han!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

Du har gjort om din design va? :)
det blev jättefint!
och så himla sant det du skrev haha, :D
hur mycket gick du upp totalt under gravidteten?


Svar: Ja lite grann, är dock inte nöjd så väntar på lite hjälp haha! :)Jag gick upp 25kg, haha. Blev en riktig jätte mot slutet! :D
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Josse:

Kul att läsa :)

Svar: Roligt att du tycker det :D
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vilken intressant läsning! Jag var 25 år när jag fick mitt första barn och skulle fylla 26 senare på året. Jag kände mig inte som någon ung mamma :-D Kram

Svar: Tack vad kul att du tyckte det! :)Åh vad roligt att du delar med dig! :) Kram
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Angelin :

Skönt att du börjat smälta det.. Du är lika bra som alla andra ❤❤❤

Svar: Tack hjärtat <3 <3
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Nicole:

Kul och intressant att läsa! :)

Svar: Vad roligt att du tycker det :D
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Tuva Björnwall:

åh mysigt!!

Svar: Mycket :D
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Bambi:

Vad fina ni är tillsammans :D

svar: Haha vad jag fnissade av din kommentar. Ja nu har du precis fött - men även jag har lite mage som man ibland vill tygla. :P Nog för att våra magar såklart är vackra - men ibland vill man ju ha den på plats ^^

Svar: Tack snälla! :)Hahah ja det är alltid skönt att kunna välja om man vill ha den innanför eller utanför brallorna *asg* :D
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Daniella:

Håller med dig om att en 40-åring kan vara lika omogen som en 16-åring och tvärtom då, att en 16-åring kan vara mer mogen än en 40-åring osv!

Svar: Kul att du håller med! :D Tack för att du delar med dig av din tanke! :)
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Johan:

Intressant att läsa dina tankar om det här faktiskt! "Unga föräldrar" är ju, som du är inne på, väldigt subejektivt och jag håller med dig om att det inte går att sätta någon särskild gräns för att "då är du ung och då är du nte ung längre". Det beror mer på hur man är som person,så man ska akta sig för att dömma någon sextonåring som nyss blivit mamma, ge henne en chans åtminstone, om det nu är det hon vill!

SV: Nej, testa recepten, det tycker jag!
Har du hittat några jordgubbar än då? :)

Svar: Vad roligt att höra dina tankar! :D Jätteintressant!Nejdu, inga jordgubbar här ännu! :(
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Jennifer:

Jag blev också ledsen först när jag fick veta at jag inte fick föda vaginalt, av exakt samma anledning.. :(

Svar: Jaha hände samma sak? Måste erkänna att det känns lite skönt att veta att man inte är ensam. Hur känner du nu då?
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av MALIN:

Kul att läsa :) Och vad fina ni är! Kram

Svar: Vad kul! :D Tack! Kram
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Så himla kul att få läsa! :)

Svar: Vad roligt att du tycker det! :D
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av Mirre:

Jag håller med dig, det beror helt på personen, en del är ämnade att bli mamma tidigt och klarar det galant, som du =D

Svar: Men åh tack för dina fina ord! Det värmer verkligen :D
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Intressant att läsa :).

Svar: Vad kul att du tycker det! :D
Släpp taget. följ flödet

15:e kommentar, skriven , av Susanna:

Hej jag var 22år när jag fick mitt första och var ganska ensam av att få barn då, när kompisarna fick mycket senare. Mitt andra barn fick jag när jag var 32år och då kände jag mig ung, trodde jag skulle vara äldsta i mammagruppen, men jag var yngst för de flesta var närmare 40år =) så det tyckte jag var lite kul att känna mig som en ung mamma och vara 32år ;)

SV: Ja de ska ju inte gå till så, men nu mår jag bättre =) KRAM

Svar: Hej! Vad roligt att läsa! :D Men vad häftigt att vara bland de yngsta vid 32, kan verkligen förstå den känslan att känna sig ung haha;)
Kram!
Släpp taget. följ flödet

16:e kommentar, skriven , av linah:

ni är så söta tillsammans!

Svar: Tack snälla! :D
Släpp taget. följ flödet

17:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

så intressant att läsa! :)

Svar: Vad kul att du tycker det :D
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :