28 Mars

publicerat i Vardag, bebis;
Påskmiddagen igår var ju helt underbar, tills min kära bebis fick någon extrem magknip! Helt otröstligt blev hon och bara skrek och skrek. Trodde helt ärligt jag skulle bryta ihop själv.. Och inte blev det bättre när vi kom hem sen heller. Så vid 10snåret någon gång somnade hon väl av utmatthet. Fyy vad hemskt det var!!
 
Innan knipet drog igång så han vi iallafall ta lite foton på oss tillsammans, 4 generationer är vi nu! :) Så roligt att ha tills tjejen blir stor och få visa henne. Tror dock att Gammo (gammelmormor, ett ord jag kom på som 2åring då jag inte kunde säga gammelmormor) kommer hänga kvar bra många år till då vi alla fick barn relativt unga i våran familj :) Och där slog en tanke mig mitt i allt, vad är unga? Vad tycker ni? När är man en "ung" förälder? Ska bli jättespännande att höra era tankar kring det! :)
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tilda:

Jättefina bilder! :)

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Matilda Johansson:

Hoppas lilltjejen mår bättre nu!

Bra fråga du ställer, jag tycker i alla fall att man är ung förälder om man är under 20. Idag är det vanligt att många får barn runt 23-27 år kanske, samtidigt som i vissa större städer så är många över 30 innan dem får barn så det är väll en svår fråga. Det handlar ochså väldigt mycket om mognad, en 20 åring kan vara mogen medans någon på 25 år inte är det, svårt att dra en åldersgräns, det beror nog på personen/paret, vad tycker du? :)

Svar: Hon mår mycket bättre nu tack och lov! :D
Vad intressant att höra dina tankar! Jag har svarat lite kortfattat i bloggen, tack för motfrågan! :D
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av sandra.:

men så mysiga bilder verkligen<3
och vad tråkigt/jobbigt att hon fick magknip :(

Svar: Tack snälla! :)Ja fyy vad jobbigt det blev :(
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Josse:

Fina bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Jag tänker ung förälder under 25, eftersom det idag är runt 27. Jag var nitton när jag blev gravid och tjugo när jag fick William. Min mamma var 23 när hon fick mig och min mormor fick min mamma som sista barn när hon var 31. Då hade hon fött 4 barn innan. Vi är 4 generationer och det är roligt :).
Jag är äldst av 4 syskon, så yngsta systern fyller 19 på fredags på samma dag som min lillebror och hennes storebror som fyller 27. :).

Jag har alltid varit yngsta mamman, på Williams förskola och nu i skolan. När jag fyllde 30 så var dem andra; VA 30! Min mamma är 40 osv. Fast jag bryr mig inte så mycket om saken, åldern är bara en siffra och jag har nog erfarenhet i livet för en mycket äldre person. :/

Svar: Vad intressant! Häftigt att du "bara" var 19. Jag ville ha barn redan som 16åring men det funkade ju absolut inte. Hade inget fast jobb och gick i skolan fortfarande så det var verkligen inte läge! Härligt att ni också är 4 generationer! :D Tycker det är superkul att vara så många, lite häftigt på något sätt haha.
Vi är också yngst just nu bland dom vi känner och dom vi träffat på föräldrarkurs osv. Men det gör oss ingenting heller! :) Säger som du, åldern är bara en siffra, ryggsäcken och hjärnan spelar större roll!
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Tuva Björnwall:

så härliga bilder!! :)

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Sarah:

Så himla jobbigt men vilken tur att hon somna sen iaf :)

Kram

Svar: Ja tack och lov! :)

Kram
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av MADDISENJ.SE:

Vilka fina bilder. Men usch vad jobbigt när de små blir sådär ledsna, man känner sig så otroligt maktlös :/ Hur gammal är hon nu?

Svar: Ja fy det var verkligen jättejobbigt!! :( Hon är strax över 3 veckor :)
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Mirre:

Oj vad svåårt, förr hade jag sagt typ runt 25, men idag så väntar ju många och även tvärtom många skaffar tidigt, men tycker nog under 23 är lite lungt så du är precis bra hehe
kramar, fina ni är

Svar: Vad kul att du också funderade kring det haha! :D Känns skönt att höra hahah;)
Tack kram!!
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Bambi:

Jag tycker ung förälder är mellan typ 16 och 24 år. :P Sen när man är halvvägs till 50 kommer ledvärken ;)

svar: Oja - men det är inte länge kvar tills det att vi kommer slippa allt. Dock kändes det väl jobbigare nu när man liksom varit tillsammans under en längre tid.

Svar: Tack för ditt svar! :D Hahah jaa fy, man åldras snabbt. Ibland kan jag undra vad jag gjort ett helt år förutom blivit äldre ;)
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av linah:

åh älskar bilden längst ner! så fin <3

Svar: Visst blev den underbar!? <3
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av ISABELLA:

Vilka mysiga bilder! :)

Svar: Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

13:e kommentar, skriven , av MATILDA:

söta bilder! :)

Svar: Tack! :D
Släpp taget. följ flödet

14:e kommentar, skriven , av Daniella:

Men åh så fint, fyra generationer asså :D Jobbigt dock med att hon började skrika, måste ha varit sjukt jobbigt :o

Svar: Ja det är fantastiskt! :DGudja.. mammahjärtat krossades snabbt haha! Man känner sig ju såå maktlös!
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :