Att vara perfekt

publicerat i Vardag, bebis;
Tror alla föräldrar vill vara den perfekta mamman (i mitt fall). Vet inte hur många gånger jag kan känna att jag misslyckats eller helt enkelt inte räcker till. När B gråter och jag inte kan lista ut vad som är fel, eller när hon bara vill mysa en stund och man står med spisen på högsta värmen och verkligen inte kan gå ifrån på en gång. Ja det är några av exemplerna när jag inte känner mig tillräcklig. Men, idag läste jag ett underbart citat som faktiskt fick mig att både må bättre och även gav mig ett gott skratt.
 
"Det handlar inte om att vara den perfekta föräldern, det handlar bara om att göra så lite skada som möjligt"
 
När jag ser hur ofta min dotter är lycklig, leker och skrattar, ja då känner jag att jag inte gjort henne någon större skada haha! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Åh vilket bra citat och det där behövde jag verkligen läsa för jag känner exakt likadant! Kram

Svar: Visst var det underbart!? Skönt att man inte är ensam! Kram
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av lollo:

Jag har flera barn. Tacksam över att jag fick det första innan de sociala mediernas intåg. Det är helt galet hur småbarnsföräldrar inet har ett dammkorn i hemmet, alltid perfekt sminkad och dessutom lyckas att slänag ihop en sjurättersmiddag till maken varje dag ;)
Själv satt jag med mjukisbrallor och det blev hämtpizza fler än en gång. Huvudsaken är ju att du är där för ditt barn och ger det kärlek. Alla barn gråter och ibland vet man inte varför. Jag är helt övertygad om att du är en toppenmamma. Detta inlägg är ett bevis på det.

Svar: Hahaha! Ja jag förstår inte hur dom gör det! Här är det snabbmakaroner och köttbullar på sin höjd ;) Underbar kommentar, tack som tusan! :)
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Lovisa:

Tänkvärt! Tror det är omöjligt att vara en helt perfekt förälder faktiskt!

Svar: Så är det! :)
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Caroline:

Haha åh vilken underbar bild!! Du är världens bästa mamma till din Belize, ingen skulle kunna vara en bättre mamma till henne än vad DU är. Glöm aldrig det <3

Svar: Men tack hjärtat!!! <3 <3
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Cissi:

Så är det! Och oftast är man den perfekta föräldern till just sina barn! Sen får man lägga in i vad man tycker är den perfekta föräldern... Att göra så lite skada som möjligt är en rätt hög ribba många gånger ;)

Och ibland gråter barn utan att man kan lindra, trösta eller för att de ens själva vet varför...

Svar: Haha ja det har du helt rätt i! Tack för dina kloka ord!
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Sarah:

Så ska du inte känna :) Du e säkert en superbra mamma :)

Svar: Tack snälla du! :)
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av MALIN:

Vilket fint inlägg! Jag är säker på att du är en jättefin mamma, med tanke på att du tänker i dessa banor. Perfekt kan man dessutom aldrig bli - kom ihåg det! Kram

Svar: Tack så hemskt mycket!! Kram
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Tilda Barkselius:

Det var ett himla bra citat!

Svar: Visst var det kanon :D
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av Madde / Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna:

Alla föräldrar misslyckas ibland, men det är ju misstagen som gör att man lär och blir en bättre förälder. Om vi aldrig gjorde misstag, alltid gjorde allt rätt vad hade vi då visat våra barn? Att dem har ofelbara vuxna, hur känns det då för dem dagen det blir fel för dem? Man ska göra misstag och då får man barn som vågar göra fel men vet att livet alltid kan få det rätt :).

Svar: Vad klokt sagt!! Tack så hemskt mycket! :)
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av sandra.:

Så himla söt bild, förstår att du kan känna så, men gör inte det! du verkar vara en såå himla bra mamma <3

Svar: Tack så hemskt mycket! <3
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Bambi:

I egenskap av dotter till två otroligt operfekta föräldrar så kan jag faktiskt säga att det nog var det bästa som kunde hänt ändå. Nu är min far lite i överkant i sin operfekthet. Mamma är såklart awesome, ett underbart stöd osv - men också hon har gjort misstag. Nu läser du ju min blogg ibland bara - men jag hoppas ändå att du kan se att jag ändå är en rätt okej person xD Lite vimsig kanske - men i've done good. Så håll fast vid det citatet som du just la upp.

Svar: Du är verkligen en helt ok person ;) Tack snälla för att du delade med dig! :)
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Matilda Johansson:

Vilket fint namn på er dotter 😊

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :