Klart man ska vara annorlunda

publicerat i Graviditet;
Som ni vet var vi ju hos barnmorskan igår för att lyssna på dom små hjärtljuden. Tack och lov hade jag kännt henne tidigare på morgonen för guuud vilken tid det tog innan barnmorskan hittade på det lilla hjärtat! Såg på mitt stora hjärta att han blev riktigt orolig för en stund, men efter att hon snurrat runt där inne lyckades vi få tag på henne! Stabila 155 slag i minuten, det högsta vi någonsin haft, kanske inte så konstigt ändå med tanke på hur hon bökade runt där inne :)
 
Hon hade däremot inte fixerat sig och kommer inte att göra heller förrän det är dags att komma ut. Ganska vanligt hos omföderskor men inte hos förstföderskor (vilket jag är). Var ingenting att oroa sig för eller haka upp sig på även om jag för stunden kände att jag aldrig kommer få se min bebis, men hon kommer när hon känner för det och då fixerar hon sig också :) Känns ju ändå som fixering är ett bevis på att det går framåt men jag får lyssna och inte haka upp mig på det. Klart man ska vara lite annorlunda liksom haha! :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jessy:

Det är bra att vara annorlunda haha! Men va skönt att allt är som det ska va och va spännande det måste vara för er :)

Svar: Ja dom säger det haha! ;)
Ja huvudsaken är ju att flickan mår bra! :) Otroligt spännande är det :D
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Det kommer att gå jättebra för er och snart har du bebisen i din famn :-D Kram

Svar: Tack för de stöttande orden! :) Kram
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Bambi:

snart har du det lilla livet hos dig :P Hon kände nog bara för att vara lite busig. Så kommer hon att ta sig ut när du minst anar det säkert ;) "Surprise, mamma! Jag ville ut två dagar innan BF"

svar: Tack så hemskt mycket för din kommentar tjejen. Den betyder otroligt mycket!!

Svar: Ja det är ju helt otroligt!! :DHaha ja man går och är så förväntansfull hela tiden alltså!
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Mirre:

Nu är ni snart där och jag vet, jag var lika, man blev lite orolig för det mesta, men det hör ju lite till med, det är ju ditt första tecken på en beskyddande mamma =D

Svar: Jaa fy, man oroar sig så mycket nu så kan bara tänka mig hur det blir när hon faktiskt är här! Herregud hahaha..!
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av Hanna:

åh vad mysigt att snart få en liten bebis :d

Svar: Ja vi är väldigt förväntansfulla :D
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av sandra.:

fin bild, och vad skönt att allt såg bra ut :)

Svar: Tack! :) Ja det är alltid skönt att få bekräftat! :)
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av Pauline Hurtig:

skönt att allt var bra! ja, jag tycker alla graviditeter verkar vara så olika så :)

Svar: Ja det är ju huvudsaken! :) Gudja! Ingen är den andre lik! :)
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :