Dom säger att det inte är allt..

publicerat i
Efter min sambos sjukhusvistelse på fem veckor fick vi galet höga sjukhusräkningar. Jag trodde att högkostnadskortet gällde när man sov kvar på sjukhus men så var det tydligen inte.. I denna veva körde någon på min bil igen (denna gång gick den att köra iallafall, men skadorna går upp mot en 6-10.000) Alla dom här dyra räkningarna kom, ni vet, tv-licens, hemförsäkring, bo-kvarförsäkring som bara kommer var tredje månad hos oss. Jag som varit sjukskriven och precis börjat jobba fick inte världens bästa lön direkt, ca en tredjedel av vad jag normalt tjänar..
 
Vi hamnade i en, som man så fint uttrycker det, ekonomisk kris. Tack vare våra underbara vänner och våran fina familj så fick vi detta att gå ihop ändå. På något sätt, fråga mig inte hur! Vi fick hjälp med vissa räkningar t.ex. 
Dom säger att pengar inte är allt, men om man inte har dom kan man ju inte klara sig? Du har ingenstans att bo, du har ingen mat, du har inte möjligheten att ta dig till och från jobb för både bensin och buss kostar pengar.
 

Pengar är kanske inte allt, men det är avgörande för hur ditt liv ser ut och vad du kan göra. Nu klarade vi detta och det har äntligen börjat rulla på som vanligt igen, jag har fått ett nytt jobb med en fast lön, så förhoppningsvis hamnar vi aldrig där igen. Men den inre stressen, gråten i halsen och de sömnlösa nätterna finns det dom som lever med dagligen. Det finns dom som kanske inte har vänner och familj som kan hjälpa till när det är svårt. Så egentligen vill jag väl mest säga tack, tack för hjälpen <3
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Klara Andersson:

så sant, bra skrivet!

Svar: Tack snälla du!
Släpp taget. följ flödet

2:a kommentar, skriven , av Henrietta Nylund:

Tycker också att pengar fakitskt har en stor roll i allas liv, man kan ju inte klara sig utan pengar!

Svar: Det är ju tyvärr så, inte lätt att köpa ett leende men genom att må bra (vilket oftast kostar pengar) så ler du ju automatiskt :)
Släpp taget. följ flödet

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Hoppas Era Försäkrings pengar kommer snart! Spännande med nytt jobb! Är det den på sjukhuset? Kram Amela

Svar: Det hoppas jag också! Nej det är som barnskötare på skiljebo faktiskt! :)Kram!
Släpp taget. följ flödet

4:e kommentar, skriven , av Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Bra skrivet! :)

Svar: Tack! :)
Släpp taget. följ flödet

5:e kommentar, skriven , av ♀ THE REVOLT ♀:

Ekonomiska kriser är skit! Fint att ni fick hjälp av nära och kära!

Jag håller med dig i ditt tänk gällande pengar. Pengar är ju viktigt. De som nekar det lever i en illusion. visst kan pengar inte köpa en lycka, men pengar kan köpa en en bra hälsa som faktiskt gör att man mår bättre.

Svar: Det är verkligen skit! Ja jag är evig tacksam för all hjälp vi fick!Precis som du säger, tack för de kloka orden!
Släpp taget. följ flödet

6:e kommentar, skriven , av Boel:

Fint att ni fick hjälp!
Och pengar är inte allt, men om en inte har de så är det ju ALLT. För i det samhället vi lever i så måste en ha pengar för att klara sig liksom :)
Förstår du mitt resonemang, haha?

Sv: Åh härligt att du blev glad av den!

Svar: Jag förstår precis hur du tänker och håller med till 100%!
Släpp taget. följ flödet

7:e kommentar, skriven , av MADDISENJ.SE:

Pengar är tyvärr viktigt för att man ska ha ett fungerande liv med bostad osv. I det läget när det knyter sig totalt och kör ihop sig är det tur man har fina nära och kära som kan hjälpa en!

Svar: Ja det är ju tyvärr så. Är evigt tacksam för de fina människorna jag har omkring mig som hjälpte oss genom detta! :)
Släpp taget. följ flödet

8:e kommentar, skriven , av Rebecca:

Usch, förstår att det måste varit så stressande.
Pengar är en förutsättning för att man ska kunna leva i viss mån <3

Svar: Det var extremt jobbigt.Ja visst är det så <3
Släpp taget. följ flödet

9:e kommentar, skriven , av CAICAIS.BLOGG.SE~:

Bra skrivet & så sant!

Svar: Tack! :) Ja tyvärr är det det.
Släpp taget. följ flödet

10:e kommentar, skriven , av Kimmey ~ Kung varje dag:

Pengar är inte allt, men det är mycket.. Tyvärr.

Svar: Det är ju tyvärr så..
Släpp taget. följ flödet

11:e kommentar, skriven , av Sarah:

Vilken otur ni har haft :(
Pengar e ju typ allt för de behövs ju hela tin :/

Svar: Ja det kan man verkligen säga!
Släpp taget. följ flödet

12:e kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Riktigt bra skrivet, skönt att höra att allting löste sig för er! :)

Svar: Tack! Ja det känner jag också! :)
Släpp taget. följ flödet

Kommentera inlägget här :